Belgische evenementenbureaus roepen op om live belevingen te delen via sociale media

ACC Belgium lanceert #WeLoveLive na aanslagen in Brussel

Het Expert Center Event Marketing van ACC Belgium, de vereniging van Belgische communicatiebureaus, roept iedereen op om via de sociale media foto’s en video’s te delen van live belevingen, met de hashtag #WeLoveLive. Het kan gaan om foto’s van professionele ontmoetingen zoals een congres of een vakbeurs, maar ook van een avondje op restaurant met vrienden, een bezoek aan de bioscoop of het museum of een vibrerend muziekoptreden. De live communicatiesector wil daarmee tonen dat ze niet toegeeft aan terreur en blijft geloven in de kracht van live ontmoetingen en publieke samenkomsten. Alle getuigenissen komen in real time op de website www.welovelive.be.

Impact op toerisme en evenementen

Dramatische aanslagen zoals in Brussel, maar eerder ook in Parijs, Tunesië, Turkije en op talloze andere plekken in de wereld, treffen bewust het hart van de gemeenschap. Mensen zijn geschokt, voelen zich minder veilig en dreigen daardoor hun dagelijkse leven aan te passen. Ze hebben de neiging om zich terug te plooien binnen hun eigen, bekende omgeving. Deze gebeurtenissen hebben ook een zware economische impact op het toerisme en de evenementensector. Congressen, beurzen, muziekoptredens, theatervoorstellingen, bedrijfsevenementen en hotelovernachtingen worden geannuleerd, restaurant- en winkelbezoeken worden uitgesteld.

Inzetten op mensen verbinden

Johan Vandepoel, CEO ACC Belgium: “We doen er natuurlijk alles aan om de veiligheid van het publiek tijdens evenementen en merkbelevingen optimaal te garanderen. Maar als burger én als professional actief in een sector die bestaat bij gratie van de live ontmoeting, zullen we nooit toegeven aan negatieve gevoelens. Integendeel, meer dan ooit willen we inzetten op het verbinden van mensen. We willen laten zien dat live de mooiste en meest constructieve weg biedt naar een positieve samenleving.”

#WeLoveLive

Daarom is gisterenavond in het kader van de uitreiking van de BEA Awards in Antwerpen, de social media campagne #WeLoveLive gelanceerd. Daar werd ook een rondetafelgesprek gehouden over de impact van het terrorisme op de live sector. De campagne roept iedereen in België, maar ook daarbuiten op om via Instagram, Twitter, YouTube … foto’s en video’s te delen van hun live belevingen en de hashtag #WeLoveLive te gebruiken. ACC Belgium wil zo een sterke community vormen van mensen die meer dan ooit geloven in de kracht van het samen genieten, het samen beleven van cultuur, van gastronomie of van professionele content. Van mensen die houden van live.

Johan Vandepoel

CEO ACC Belgium

Olivier Trop

Expert Center Event Marketing

Persberichten in je mailbox

Over ACC Belgium - Expert Center Event Marketing

Binnen ACC Belgium groepeert het Expert Centre Event Marketing 32 Belgische eventmarketing- en live communicatiebureaus. Het Expert Centre heeft als doel eventmarketing te positioneren als belangrijke strategische marketingdiscipline. ACC Belgium helpt de agentschappen om hun werking te stroomlijnen en op te waarderen en om meer strategische partners van hun klanten te worden.

Sint-Huibrechtsstraat 17 1150 Brussel

www.accbelgium.be